jacques-fan
Bejelentkezses [registry]
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Idjsos [time]
 
Hoppcska! [vote for my homepage]
Hogy tetszik? (mrmint az oldalam)

J
Elmegy
nagyon gagyi
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Naposks [calendar]
2025. Jlius
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Huncut kpes
Kis huncut... jaj!
 
Bartos oldalak [friends's site]
 
Men man
 
Szmolsdi [counter]
Induls: 2006-03-15
 
Pontocsks [points]
2006-os pontjai
 
Jtkosdi [games]
 
Forever together!
1962 Februr 22 - 2006 Szeptember 04                             Sui: 1988 December 25 - 2004 Jnius 23
 
Hrek, cikkek [news]
Hrek, cikkek [news] : Mlyinterj

Mlyinterj

"Amikor azt olvasom, hogy bna vagyok... nos, ez igencsak srt"

"Amikor azt olvasom, hogy bna vagyok... nos, ez igencsak srt"
Mlyinterj: Jacques Villeneuve  
Volt id, amikor JV mg vzen is tudott jrni, s knye-kedve szerint nyerte a versenyeket. Mostansg azonban az a veszly fenyegeti, hogy nyom nlkl tnik el a kzpmezny mocsarban. Br mg mindig rdemes odafigyelni, amikor meslni kezd. lltsa szerint gyorsasgbl mit sem vesztett, csak pp a csnya s gonosz F-1-es mdia rti t flre...
Interj: Matt Bishop
 
 
Villeneuve tiszta vizet nt a pohrba, Bishop vigyz jelenlte mellett, a Williams-fnk Patrick Headet okolva problms hrrt; k ketten gyakran sszekaptak az aut belltsain
 

gen ritkn fordult el a sporttrtnelemben, hogy egy atlta komoly sikereket r el mr plyafutsa elejn - mint ahogy tette azt Jacques Villeneuve. Az F-1 porondjra Bernie Ecclestone invitlta, aki nagyon is jl rtette a jl cseng csaldnv globlis hatsait, s minden kvet megmozgatott, hogy 1996-ra egy Williams-Renault kormnya mgtt lthassa viszont protezsltjt. A 24 ves Jacques pedig azon nyomban be is vltotta a hozz fztt remnyeket, ugyanis a sportg trtnetben harmadikknt - Mario Andretti s Carlos Reutemann utn - lete els versenyn megszerezte a rajtelssget.

De egy olajszivrgs kvetkeztben az 1996-os Ausztrl Nagydjon, t krrel a vge eltt megjelent a "slow", azaz "lassan" felirat Villeneuve tbljn a clegyenesben. Majdnem lett a msodik F-1-es pilta - Giancarlo Baghetti mellett -, aki megnyerte debtl versenyt. Ehelyett msodikknt rt clba, csapattrsa, Damon Hill mgtt. De abban az vben azrt begyjttt ngy gyzelmet. A kvetkezben pedig hetet, s mell a piltk vilgbajnoki cmt. Nem rossz!

m ahogy most elnzzk t - kopaszodva, szemvegesen, ltalban mlabs arckifejezssel, a mdia teljes kznytl ksrve, hbortatlanul bklszik a versenyplyn s a boxutcban a mr-mr viccesen tlmretezett versenyoveralljban, ami egykoron mint klnleges kvlllt fmjelezte t, s amiben mostanra inkbb gy fest, mint egy szivrg budi utn kutat vzszerel -, nem kis erfesztsnkbe telik, hogy visszaemlkezznk, mekkora szupersztr is volt egykoron, dics veiben. A gyztes Williams-piltt annak idejn a Benetton, a McLaren s a Ferrari is krludvarolta. De Jacques kinevette a Benettont, nemet mondott a McLarenre, s elutastotta a Ferrarit. Ehelyett, 1998 vgn, j bartjval s menedzservel, Craig Pollockkal kzsen megalaptottk a British American Racinget. Ennek ksznheten mindketten degeszre kerestk magukat, de azon t vadban, amit a BAR-nl tlttt, Jacques Villeneuve egy rva versenyt sem nyert. A vilgbajnokok kztt egyedl Emerson Fittipaldi hanyatlsa (aki miutn tizenngy nagydjat s kt egyni vilgbajnoki cmet nyert a Lotussal s a McLarennel 1970 s 1975 kztt, a kvetkez t versenyvadot a sajt Copersucar-Fittipaldi versenygpeinek meglehetsen rdektelen s kifejezetten lass terelgetsvel tlttte) foghat a nhai legends Gilles egykoron szerencss, ma inkbb balszerencss finak sorshoz.

2003 vgn gy tnt, Jacques Villeneuve F-1-es plyafutsa vgrvnyesen befejezdtt. Az F-1-ben senki sem akart hallani rla, s gy tnt, ez klcsns.

Sosem gondoltuk volna, hogy ismt viszontltjuk. Aztn mgis, egyszer csak tavaly, Jarno Trulli Renault-tl val kiebrudalst kveten Jacques jra felbukkant egy gyors autban az vad utols hrom versenyn. A visszatrs azonban igencsak dicstelenre sikeredett - ismt azt gondoltuk, ennyi. Megint tvedtnk. Peter Sauber kt vre (s korntsem zkkenmentes kapcsolatra) szerzdtette JV-t. Nemrg mg Sauber maga is kszsggel elismerte (akr hivatalosan is), hogy piltja "tl lass". S valban, most, hogy 2005-ben mr tizenhrom versenyen tl vagyunk, Massa 9:4 arnyban bizonyult jobbnak az idmrkn, s azon a nyolc futamon, ahol mindketten clba rtek, JV csak kettn vgzett Massa eltt. Ennek ellenre a kanadainak szent meggyzdse, hogy mr szerves rszt kpezi a BMW els, teljesen nll, gyri F-1-es csapatnak. Legalbbis ezt lltja.

Hogy trtnhetett ez? S fleg mirt? Jacques mindig is gyesen csrte-csavarta mondandjt, ezrt taln krdezzk meg t magt... ljnk le, s alaposan, kmletlenl veszzk ki az egszet, kerl, amibe kerl. Legyen a helyszn Magyarorszg, ahol amgy is nyugi van, a szponzorok pedig mind szabadsgon. Halljuk ht a sztorit tiszta forrsbl!

Matt Bishop: - Visszatrsed - hrom verseny a Renault-val tavaly, s az idei v els hrom Sauberes futama - nem sikerlt tl fnyesen. Mirt? Mekkora htrnyt jelentett, s milyen terleten, hogy 2003 nagyrszt kihagytad?
Jacques Villeneuve: - Nagyon nagy htrnyt jelentett, mert az autk gyorsasga sokat fejldtt abban az vben. Idn pedig el kellett telnie nhny versenynek, amg a (Sauber) csapat vgre felfogta, hogy az ember nem csak bel a kocsiba, s tolja neki. A piltk nem robotok, s nhny dolgon igenis vltoztatni kell, hogy az aut megfelelen reagljon az j pilta vezetsi stlusra. De most mr sokkal jobb a helyzet.

MB: - Ez egy Sauberes tmakr, trjnk r vissza ksbb. De tavalyi hrom versenyed a Renault-val elg feledhetre sikeredett, igaz? Taln jobban ment volna, ha vgigversenyzed a 2004-es vet?

Jacques flrerthetetlen arckifejezssel mered rm. Amennyire utlja a sajtt, gy ahogy van, legalbb annyira lvezi, ha sszeakaszthatja a bajszt nhny rosszmj tollforgatval - legalbbis ahogy lt minket. Egyrtelm, hogy szerinte az F1 Racing nem a j oldalon harcol. Szeme trelmetlenl megvillan (br e villans kiss tvolinak s halvnynak tnik ijeszten vastag lencss szemvege mgtt), s ha most Eddie Irvine lenne, csak simn annyit mondana, hogy hzzak a p...ba. De nem, ehhez tl flnk. Nagy nehezen knyszeredett mosolyt erltet magra, s beszlni kezd. Eladsmdja mrnki precizits - ahogy az a kt anyanyelv francia-kanadaiak sajtja -, gynyren artikullt mssalhangzkkal s kevs sznettel. Gyorsan s sztnsen gondolkodik, lthatan nem beszl mell, s nem tervezi meg vlaszait. Reaglsai intelligensek s logikusak, rad bellk a magabiztossg s a paranoia.

Az els Knai Nagydjon Jacques a tizenegyedik helyen vgzett, annak ellenre, hogy a Renault csapat azt az utastst adta neki, hogy hzzon bele.

JV: - Tulajdonkppen a kridkkel elgedett voltam. Igazbl a vgeredmnnyel nem voltam kibklve. Hrom versenyt csinltam vgig, s a hat idmr feln Fernando (Alonso) eltt vgeztem, ami szerintem nem rossz. Mindemellett alig volt lehetsgem tesztelni az autt. s mivel mr az vad vge fel jrtunk, gy szinte teljesen mindegy volt minden, nyitottak voltak, s brmit kiprblhattunk. Amikor pldul Suzukba rtnk, egy csom j cucc volt az autn, de vgig zuhogott az es, s szrazon csak a versenyen tudtunk futni, s ekkor jttnk r, mi mirt j. Akkor pedig mr tl ks volt brmit is lltgatni. Az a verseny is elszott, s n is elfradtam. Fizikailag nem szmtottam ilyen nagy hsgre s pratartalomra. Egy elg rgi versenyszerelst hasznltam, s egyszeren megsltem benne. Mire Brazliba rtnk, mr jra minden rendben volt, a verseny msodik rsze kifejezetten jl sikerlt, a kridim nagyjbl egy tizeddel voltak jobbak Fernandnl, de sok idt elvesztegettem a verseny elejn, nedves krlmnyek kztt. Ezrt a teljestmnyem nem is volt annyira kibrndt, mint ahogy azt az emberek gondoljk. A csapat mrnkeire is pozitv benyomst tettem. Termszetesen, ha elfogadjuk, amit a marketingesek lltanak, akkor egy msik trtnetet hallhatunk. Ugyanis lehet, hogy bizonyos elnyk szrmaztak abbl, ha azt hreszteltk, hogy pocsk munkt vgeztem.

"A kridim jellemzen egy tizeddel jobbak voltak Fernandnl"

Mint a JV-monolgok mikrokozmosza, eme grdlkeny summzs is oly jellemz r. gyesen kivlasztott, elzkenyen tlalt adathalmaz, nmi kntrfalazssal krtve, lezrsknt feleslegesen keser hangsllyal. Hogy a Renault marketingesei becsmreltk volna t tavaly? Ha gy is volt, n nem emlkszem. De lehet, hogy egyikk egyszer taln mondott valamit, vagy valamelyikk ezt sgta Jacques-nek. pedig a vilgrt sem hagyn annyiban. De njnek bosszll oldalra ksbb mg visszatrnk.

 
 
JV, a kpen menedzservel, Craig Pollockkal, szvesen jr laza cuccokban s szemvegben, sokakkal ellenttben nem rejtegeti megromlott ltst

MB: - Mirt gondolod, hogy elnyk szrmazott a Renault marketingeseinek abbl, hogy tged szapultak?
JV: - Nem tudom, ne engem krdezz! Klnben sem rdekel az egsz. Ami szmomra fontos, az a mrnki oldalrl rkezett visszajelzsek. Ez, s a tny, hogy felismertk, hogy nem nehz egytt dolgozni velem.

MB: - Nem ez volt a hred, nem igaz? Ez honnan ered?
JV: - Szerintem a Williamstl, azon bell is Patricktl (Head, a Williams fmrnke), mert annak idejn megvolt a sajt elkpzelsem, amihez ragaszkodtam. Ez ms, mint amikor az ember csak azrt kekeckedik, hogy mondjon valamit. Ha valamiben hiszek, azrt ksz vagyok harcolni. Ez nem azt jelenti, hogy mindent kritizlsz, s csak nyafogsz ssze-vissza; n sosem voltam ilyen. Csak olyasmirt harcoltam, amiben hittem is. Ha megnzed a Williamsnl eltlttt veimet, mi (itt magra s akkori versenymrnkre, Jock Clearre gondol, aki manapsg a BAR-nl Takuma Sato jobbkeze) vittk elre a csapatot - tulajdonkppen Patrick ellenre. s ez, szerintem, igencsak zavarta t, innen eredhetnek gyakori negatv megnyilvnulsai velem kapcsolatban.

A Patrick-krdskrhz idvel visszakanyarodunk...

MB: - Trjnk vissza az idei vre (s hamarosan Imolrl is krdezni foglak, mert szerintem az volt az els igazn jl sikerlt versenyed idn, de eltte): mi volt a gond Ausztrliban, Malajziban s Bahreinben?
JV: - Egyszeren nem voltam kibklve az els hrom versennyel. Ausztrliban a versenyen egsz jl mentnk (a tbbes szm alatt ismt csak magt s jelenlegi versenymrnkt, Giampaolo Dall'Art rti), a malj futamon rendszeresen blokkoltak a hts kerekeim. Elg ciki volt kiprdlni, de ksbb vltoztattunk az elektronikai belltsokon, s gy sokkal jobban mkdtt az aut. Bahreinben mindssze egy tizedre voltunk Felipe (Massa) idejtl. Ami a Daviddel (Coulthard) val balesetet illeti, tl sokat nem tehettem. Mr kanyarods kzben tkztt belm, nem is lttam, hogy jn. Ez kiss elkesert volt, hiszen ott megszerezhettem volna idei els pontjaimat.

"Lehet, hogy bizonyos elnyk szrmaztak abbl, ha azt hreszteltk, hogy pocsk munkt vgeztem..."

MB: - Lssuk Imolt, ahol mindig jl szerepeltl...

szreveszem, hogy a jegyzetfzetemet frkszi. Annl a rsznl van nyitva, ahol sszehasonltottam az idmrn s versenyeken mutatott eredmnyeit Massval, s a trsalgs utbbi t percnek menetbl tlve sikerrel rtelmezte macskakaparsomat, fejjel lefel - valsznleg gy dnttt, hogy majd sajt szjze szerint kalauzol vgig az idei vad esemnyein.

JV: - Igen, Imola tnyleg jl sikerlt. Majd jtt Barcelona, ahol a verseny eltt egy hnappal igen kibrndt tesztelst tartottunk. Ennek eredmnyeknt nem llt ssze a gp - egyszeren vezethetetlennek bizonyult az aut. A versenyen mg gy-ahogy elment, de az idmr igazi horror volt. Mindez arra is visszavezethet, ahogy az abroncsokat hasznlom. Nem gyilkolom annyira, mint Felipe. Ez azt jelenti, hogy a verseny sorn minden rendben van, de a kemny sszettel abroncsokat kptelen vagyok egy kr alatt kellen felmelegteni. Imolban puhbb gumin futottunk, s ez jl jtt a versenyen, mert amikor mr mindenki ms lassulni kezdett a gumikops miatt, mi folyamatosan gyorsultunk. A sorban ezutn Monaco kvetkezett, ahol vgig gyorsabbak voltunk, mint Felipe, radsul a stratgia is keznkre jtszott. Tudtuk, hogy a gumijait mg jval a befut eltt el fogja fogyasztani - s gy is lett: harminc krrel a vge eltt a csapat szlt neki, hogy lasstson, s kmlje az abroncsokat. Ezzel egy idben azt az utastst kaptam, hogy toljam, s prbljam megelzni az elttem haladkat. Aztn bejtt a biztonsgi aut, s vagy hsz msodpercet vesztettem miatta, Felipe pedig pont az orrom eltt jtt ki a boxbl. Nem volt szerencsnk. Sajnltam, mert ezen a versenyen klnsen gyorsnak bizonyultunk, csak ez az eredmnyben nem nagyon ltszott. Ezutn a Nrburgring kvetkezett, ugye?

MB: - Igen.
JV: - Az idmr elfogadhatan sikerlt, de a versenytempnk mr kevsb. Kszkdtnk a Jordanekkel, ami nem tl kellemes elfoglaltsg a verseny alatt. Nem sikerlt annyira rosszul, mint Barcelona, de tl jl sem. Mi is jtt ezutn?

MB: - Kanada.
JV: - Kanadban egsz j tempt mentnk.

"Az idmr sorn a kemny sszettel abroncsokat kptelen vagyok egy kr alatt kellen felmelegteni"

MB: - Nyolcadik helyen fejezted be az idmr edzst.
JV: - Igen, a nyolcadik helyrl rajtolhattam, s a tempnk is jobb volt, mint Felipnek. A versenytempval sem volt gond, csakhogy az els krben beleszaladtam Takumba - buta hiba volt. Szar gy, van ez gy. Jobban szerettem volna, ha mindez inkbb Barcelonban vagy a Nrburgringen trtnik, mert egyik helyen sem voltunk igazn versenyben. Montrelban ugyanis gyorsak voltunk, mgis csak a kilencedik helyen rtem clba. Montrealban, a boxkills sorn, amikor kicserltk az orrkpot, beakadt a kamera kbele, s tovbbi tizent msodpercet vesztegettnk el. Mindez azt is jelentette, hogy az len haladktl krt kaptam, s mialatt elengedtem ket, ismt legalbb tizent msodpercet buktam el. Valahol itt szott el a pontszerz hely.

MB: - Egy elvesztett pont...
JV: - Igen, egy jabb elvesztett pont. Indianapolisban az idmrn minden rendben ment, persze nem gy, mint Montrealban, de azrt nem volt rossz. Szerintem a verseny is jl sikerlt volna. Franciaorszgban aztn vgre elkaptuk a fonalat. Tbb zemanyaggal lltam rajthoz, mint Felipe, mgis igen hasonl idt futottunk a kvalifikci sorn. A verseny is jl sikerlt - egy szavam sincs. Silverstone? Az idmrn minden simnak tnt, de a futam borzalmasan sikerlt. Csnyn elrontottam a boxkillst, utna pedig minden mg rosszabb lett. A nmetorszgi verseny klnsen kibrndt volt. A tempnk stimmelt, kzel azonos idket futottunk Massval, valamivel tbb zemanyagom volt, de ezt kveten valahogy nem llt ssze az egsz.

 
 
Az 2005-s Nmet Nagydj mer borzalom volt, miutn Jacques sszeakaszkodott Monteirval; JV a tizentdik helyen vgzett

MB: - Volt nhny ballpsed idn, ezek kzl mr emltettl is nhnyat. De nagyvonalan tsiklottl a monaci incidens felett (ahol Villeneuve Massval tkzve mindkettejk versenynek vget vetett). S tetszik, vagy sem, az F-1 vilga nem knnyen bocstja meg, amikor egy pilta sajt csapattrsval tkzik. Tudom, hogy a csapat rd szlt, hogy nyomjad, de...
JV (kzbevg): - Nzd, amikor utolrtem Felipt, sokkal gyorsabb voltam nla. A csapat pedig szlt a rdin, hogy nyomjam, neki pedig, hogy lasstson. Fel sem merlt bennem, hogy mg harcolnom is kell vele. Amikor megkezdtem az elzst, lttam, hogy kiss jobbra hzdik. Belm villant, hogy "basszus, becsukja a kaput, nem fog elengedni!". gy aztn felengedtem a fket, s prbltam levgni a kanyart, hogy legyen elg helye befordulni. De rmentem kiss a kerkvetre, ami megdobott, s vgl beleszlltam. Ha egy msik pilta lett volna, maradok az ven, s inkbb kitolom a plyrl. Nem kellett volna azzal foglalkozni, hogy a csapattrsam - fel kellett volna kenni a falra, s tovbbmenni.

Az olyan gyngyszemek, mint ez a legutbbi mondat, teszik Jacques-ot jl idzhetv. Msrszt azonban sosem pimasz. Testbeszde s megjelense - kcosan, gyrtten, divatjamlt rvidgatyban, papucsban, SZTK-keretes szemvegben - meghazudtolja flelmet nem ismer termszett.

MB: - Ez gy hangzik, mintha Felipt tartand hibsnak. Vagy legalbbis nem knnytette meg a dolgodat.
JV: - Ht elg fura helyzet volt, mivel a rajt eltt mr az egsz csapat tudta, hogy a futam vge eltt hsz krrel Felipnek mr alig lesz tapadsa, mg az n gumijaim rendben lesznek. Valban, megsprolhattuk volna ezt a kellemetlen incidenst.

Vllat von, hallgat, majd erltetetten elmosolyodik.

"Egyszeren fel kellett volna kennem a falra"

MB: - A msik kellemetlen s felesleges esemny, amelyen szintn tsiklottl, Silverstone-ban trtnt. Ahol nemcsak hogy elcseszted a killst, de elttted az egyik szereldet.
JV: - H, Michael is csinlt mr ilyet. Mindenkivel elfordulhat.

MB: - Akkor ez egy jabb "szar gy, van ez gy" helyzet?
JV: - Tudod, ha mr fl msodpercet is elvesztegetsz a boxkills sorn, alaposan leordtjk a fejed - itt nincs mkzs. Minden idegszlammal a nyalkra koncentrltam, s azonnal kilttem, ahogy megmoccant. A szemem sarkban kzben lttam, hogy mozgoldnak a Red Bullnl (a szomszdos box), s sztnszeren felengedtem a kuplungot. Szinte ugyanebben a pillanatban lttam, hogy mg nem kaptam szabad utat, ezrt ismt kiemeltem a kuplungot, s a fkre tapostam. De ks volt, mr nekimentem az egyik szerelnek. Ezrt ht, igen, buta hiba volt, elcsesztem. Ez megtrtnhet mindenkivel, vllalom a kritikkat. Az azonban fura, hogy milyen kemny tud lenni a brlat, hiszen ez mindenkivel megtrtnhet, s meg is fog trtnni.

Flresikerlt elzs, vagy tmads? JV sszeakad csapattrsval, Massval az idei monaci futamon (a Ste Devote-kanyarban), ami a csapatnak t pontjba kerlt

MB: - Ha mr a brlatoknl tartunk, az eltl kritikknl, klnsen ami a sajt fell rkezik. gy hallottam, alaposan feldhtett az F1 Racing vadkzi, helyzetjelent rtkelse, ahol a fggetlen F-1-es hressgekbl ll zsri csupn a huszonegyedik helyre rangsorolt az vadban lehetsget kap huszonngy versenyz kzl...
JV: - Brom a kritikt. Ha azt rjk, hogy pocsk voltam Barcelonban s a Nrburgringen, nos, el kell ismernem, tnyleg szarul mentem. Semmi bajom a brlattal, amg az intelligens s jogos. De amint tmegy szemlyeskedsbe... Amikor azt olvasom, hogy bna vagyok... nos, ez igencsak srt. Ilyesmit profi jsgr nem r le, ez nem helytll brlat.

Vgignztem az emltett fltv idejn kszlt jelentsnket, s a bna szt sehol sem tallom Jacques-kal kapcsolatban. Taln nem nztem meg elg alaposan, vagy az F1 Racing egy msik cikkben hasznlta ezt a szfordulatot JV-vel kapcsolatban. A helyes megoldst a szerkesztsg cmre vrjuk...

MB: - s a helyezs? Mit szlsz, hogy csak huszonegyedik lettl?
JV: - Nem rdekel, egyltaln nem szmt. De arra semmi szksg, hogy bnt legyen.

MB: - A legtbb pilta azt mondja: "nem rdekel, mit r a sajt". De ltalban, amikor ezt mondjk, pont az ellenkezje igaz...
JV: - Ok, ebben van valami. Amikor valaki ilyesmit nyilatkozik, abban mindig van tlzs. A piltk csak a negatv kritikk kapcsn mondanak ilyet. Ilyenkor is csupn azrt, mert az mr igenis hatott rjuk.

 
 
San Marino, Villeneuve kedvenc plyja, ahol Jacques 2005-ben els alkalommal tudta legyzni Masst

MB: - Pontosan, gy lehet megbirkzni az egsszel, igaz?
JV: - Igen, valahogy gy. De ez nem tl fontos. Csak az szmt, hogy tudd, mit rtak rlad, hogy ksbb kpes legyl kezelni a kvetkezmnyeket. Hasznos, ha az ember tisztban van azzal, ki mit gondol rla, s mirt. A megjelensekre a csapat s a rajongk is reaglnak, s mindenfle krdseket tesznek fel. Ezrt tudnod kell, hogy mi trtnik a mdiban.

MB: - Az vek sorn, de fleg, amikor versenyeket nyertl, az F1 Racing nem egyszer mltatott elismeren. Ha azt mondod, hogy most bntanak a negatv - vagy ahogy te mondod, bnt - kritikk, az akkori elismersekre hogyan reagltl?
JV: - Szerintem a kritika azrt annyira szlssges most, mert a mltban a dicsretek is azok voltak - a kett pedig egytt jr.

MB: - Pontosan. Fleg, hogy az F1 Racing fltvi jelentse ves ciklus felmrs, s minden esetben fggetlen F-1-es szakrtkbl ll zsri szavazsnak az eredmnye. Nem csak az F1 Racing jsgrinak vlemnyt tkrzi. Tavaly pldul Sato az tdik helyen vgzett, ami a mai helyzetet tekintve abszurdnak tnik - igaz, Taku idn csak a tizenhetedik. Szerintem ez jl mutatja, hogy mg a sportg szakrti sem tvedhetetlenek, s hogy...
JV (kzbevg, s lthatan dhtik a szerinte mellbeszl vlaszaim, de a hangjt nem emeli fel): - Valban akad nhny remek jsgr, aki korrekt, s szakmailag is kivl munkt vgez. De nhnyan durvn elfogultak - megvannak a haverjaik, akinek folyamatosan benyalnak, s nem rdekli ket, ha ezzel ms piltkat (akik nem a cimborik) tnkretesznek. Ezeknek az jsgrknak isten-komplexusuk van. Akad bellk nhny a boxutcban - igazn veszlyesek.

MB: - Konkrt szemlyekre gondolsz?
JV: - Igen. Az tvenes veik kzepn jr alakok, akik teljesen odavannak maguktl.

n negyvenkt ves vagyok, ezrt nyilvn nem rm gondol, ugye? Msrszt n mg Jacques-nl is jobban kopaszodom, ezrt gy gondolhatja, hogy tvenes veimet taposom. Vagy taln az F1 Racing Grand Prix szerkesztjre, Peter Windsorra gondol? Esetleg msik kt szerkesztnkre, Alan Henryre s Maurice Hamiltonra? Vagy taln olyanokra, akiknek semmi kzk a lapunkhoz? Netaln Svjc els szm F-1-es brtollnokra, Roger Benoit-ra? Mindenesetre neve(ke)t nem mond.

MB: - Nos, a Sauber konzervatv, hagyomnyokra pl, nagyon svjci csapat, aki jellemzen nem szerepel a lapok cmlapjain. De az vad elejn szaftos kis mdiakavarsban talltk magukat, miattad - szerintem ezt nem lveztk klnsebben.
JV: - Igen ez igaz. Akadt is ebbl nmi problma, mert Peter egyszer csak a sajt kereszttzben tallta magt, s olyanokat nyilatkozott, hogy "nagyot csaldtunk Jacques-ban...", meg hasonlkat. Nos ez szerintem csak egy tlfttt reakci volt egy stresszes helyzetre, amit radsul a mdia alaposan feltuningolt.

"Nhny dolog, amit kierszakoltam, azta megjelent Felipe autjn is"

MB: - Az angol sajt pedig folyamatosan a (Anthony) "Davidsont Villeneuve helyre a Saubernl" kezdet sztorit erltette (amit, megjegyzem, az Autosport, s nem az F1 Racing indtott), ami rtett mg egy lapttal.

Aaaaaah! Ezt nem kellett volna mondanom. Most megint belefog nekem a kedvenc mdiafikz tmjba...

JV: - Nos, az angol sajtrl annyit, hogy az F-1 lnyegben angol sport. gy ti, angolok folyamatosan azt szajkzztok, hogy: "ki az F-1-bl mindenkivel, aki nem angol". Akkortjt gy tnt, belm rgni a legegyszerbb, ezrt mirt ne... Peter akkoriban elmarasztalan nyilatkozott rlam, ami kln megknnytette a dolgot a brit mdia szmra, hogy... De ht tudod. Ha nem engem tallnak meg, akkor valaki mst - csak legyen valaki, akit piszklhatnak. gy kell olvasottsgot gerjeszteni.

Persze ennl sokkal tbb van a httrben - sokkal tbb, mint amennyit a cikk terjedelme megengedne.

MB: - Akkor annyiban maradhatunk, hogy meglehetsen cinikusan viszonyulsz a mdihoz, klnsen az angol sajthoz?
JV: - Igen, mindenkppen. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem fogok vltoztatni a profi hozzllsomon. S ha a velem szemben l riporter nem egy tusk, s normlis krdseket tesz fel, akkor n is normlisan fogok vlaszolni.

 
 
2004 novemberben mg szles a mosoly - Peter Sauber j piltjt, Villeneuve-t dvzli

s ez teljesen igaz. Vilgos, hogy Jacques bizalmatlan az F1 Racing, s gy az n irnyomban is (valsznleg azrt, mert br az F1 Racing tulajdonkppen nemzetkzi magazin - huszonhrom nyelven, huszonnyolc kiadsban, szztz orszgban kaphat -, rangids jsgri mind britek), mint ahogy az is tagadhatatlan, hogy mindezek ellenre igencsak korrekt riportalanynak bizonyul. De mg gy is, hogy a minl nagyobb eladsi pldnyszmok egyrtelmen minden szerkeszt legfbb tervei kztt szerepelnek, s egy kis hazabeszls rthet itt-ott, a lgbl kapott valtlansg, hogy az F1 Racing valaha is a "ki az F-1-bl, aki nem angol" elv mg llt volna - egyszeren hazugsg.

MB: - Trjnk vissza a Sauberre! Milyenek a benyomsaid rla, mint csapatrl?
JV: - Jelenleg elgedett vagyok, de ez eltartott egy darabig; kezdetben ezt nem mondhattam el magamrl. Eleinte gy viszonyultak hozzm: "Felipe gy vezet, ahogy. Neked kuss, lj be a kocsiba, s nyomd a gzt!" Ezt nem felttlenl a versenymrnkm kzlte velem, de eleinte a csapat nagy rsze gy gondolta. m vgl sikerlt keresztlverekednem nhny vltoztatst, br nem volt egyszer. A kzs munka kezdetben kifejezetten nehz volt, de amikor lttk, hogy az ltalam erltetett megoldsok jobban mkdnek, megvltozott a srcok hozzllsa. Knnyebb volt egytt dolgozni velk, s nyltabban kzeltettek felm. Nhny dolog, amit kierszakoltam, azta megjelent Felipe autjn is.

Aha! Most rkezett el a pillanat, hogy visszatrjnk Patrick Headre, s ezen keresztl a Williamses mizrikra...

MB: - Ugyanakkor ahogy te lltod be az autt, az mindig is sajtsgos. s itt rgtn vissza is utalnk arra, amit vagy hsz perccel ezeltt mondtl Patrick Headrl (csak hogy emlkeztesselek, kedves olvas, ezt mondta: "Ha megnzed a Williamsnl eltlttt veimet, mi vittk elre a csapatot - tulajdonkppen Patrick ellenre"), aki gyakran nyilatkozta annak idejn, hogy feleslegesen neheztetted meg magadnak a 1997-es vilgbajnoki cm megnyerst. Tudvalv, hogy gyakran sszevesztetek a belltsokon. Mostanra a Williams mlypontra jutott; hogyan tled meg jelenlegi helyzetket?
JV: - Elg csak megnzni, hogy mi trtnt Heinz-Harald Frentzennel, amikor csatlakozott a csapathoz (1997-ben). Addigra Patrick beletrdtt, hogy mi (ismt csak magt s akkori versenymrnkt, Cleart rti ez alatt) nem figyelnk r, ezrt gy dnttt, minden energijt Heinz versenyzsbe li. Ennek eredmnyeknt teljesen sztrombolta Heinz stlust, s mi vgl ktszer annyi pontot szereztnk az v vgre (81:42, milyen jl emlkszel, Jacques). Ez javarszt Patricknak ksznhet.

Ksza, de szintnek tn mosoly bujkl Jacques szja szegletben - szerintem ezt a tmt mr jobban lvezi.

MB: - Azt mondod, hogy Patrick tnkretette Heinz nbizalmt, vagy...
JV (Kzbevg, kezd belemelegedni a tmba): - Igen, de tegyk hozz, hogy nhny dolog, amit k (Frentzen s mrnkei) vghezvittek az autn, az csupn azrt trtnt, hogy Patrick kedvben jrjanak. Tudod, volt id, amikor Patrick mindenkppen azt akarta tlnk (Villeneuve s Clear), hogy cserljk ki a stabiliztorokat, amiket hasznltunk, de persze ez esznk gban sem volt. Ezrt inkbb ttttk a szriaszmot rajtuk - Patrick gy boldog volt, mi pedig a sajt belltsainkat hasznlhattuk.

MB: - Szval tverttek?
JV: - Ht, igen. Br szgyen, ha az embernek a csapaton bell kell ilyesmihez folyamodnia, hiszen ez lasstja a fejldst. De azok, akikkel kzvetlen munkakapcsolatban lltam (mrnkk, tervezk), bztak a dntseimben. Flre ne rts, Patricknak nha tnyleg remek tletei voltak. A problma az volt, hogy amikor tvedett, sosem ismerte el. Az v vgn pedig arrl panaszkodott, hogy mennyire megneheztettem az egsz vadot. Csak azrt, mert ellentmondva is sikerlt nyernnk. Ez biztos nagyon fjt az egjnak. De annyira, hogy ezt mg mindig felhnytorgatja?

MB: - Bizony, elfordul, igen. De ez nem titok, megvan a felvtel.
JV: - Mg mindig emlegeti? Hiszen mr nyolc ve trtnt, s n vagyok az utols pilta, aki vilgbajnoksgot nyert a Williamsnek!

MB: - Bizony. De ht az F-1 zrt vilg, nem igaz? Most pedig gy llunk, hogy eslyed van a BMW-nl versenyezni jvre, rszben azrt, mert a Williams (s azon bell Patrick) csnyn bnt a bajorokkal. Ht nem ironikus?
JV: - Egyenesen fantasztikus. Ezton szeretnk ksznetet mondani: "Ksznm a Williamsnek - s ezen bell neked kln, Patrick -, hogy elhozttok nekem a BMW-t!"

Kiss bosszittas megjegyzs, nem gondoljk?

Egy jabb feszlt pillanat Head s JV kztt

MB: - Izgalmas kiltsokra ad okot, hogy a BMW tbbsgi tulajdonrszt vsrol a Sauberben. Csakhogy korntsem biztos, hogy te fogsz nluk versenyezni...
JV: - Dehogynem biztos.

Ismt ingerltnek tnik, br Head lerendezse kzben mr szinte elrzkenylt...

 

>JV s McRae: a furmnyos gyztesek

Jacques Villeneuve plyafutsnak alakulsa ksrtetiesen hasonlt az 1995-s ralivilgbajnok Colin McRae letplyjra. Mindketten versenyzcsaldbl szrmaznak, s egyikknek sem sikerlt az elvrsoknak megfelelen teljesteni, miutn megnyertk egyetlen vilgbajnoki cmket - jllehet, zsijuk mit sem vltozott azta. Mirt? Mindenre az a magyarzat, amit vekkel ezeltt vghezvittek egy kivl autban, amiben szinte brki kpes lett volna arra, amire k.

Tny, hogy JV s McRae abban is hasonlt, ahogy nevket vgig rivaldafnyben tartjk: JV-t azltal, hogy mr a kezdet kezdetn csatlakozott a BAR-hoz, menedzsernek, Craig Pollocknak ksznheten. Valamint azzal, hogy tbb ves, jl tejel szerzdse mg akkor is maximlis ismertsget hozott neki, amikor eredmnyei alapjn erre mr nemigen lett volna mlt. s McRae? A PlayStation-korszak hajnaln nagy kereslet bizonyult az olyan turbfeltlts rzsraktk irnt, mint a Subaru Impreza. s lss csodt, McRae nem pont egy Imprezval lett vilgbajnok? Ergo: fogta magt, s megkttt egy tbb ves, jl tejel szerzdst egy nevvel fmjelzett szmtgpes jtkra (amikor mg rfolyama az egekben jrt), ami mg akkor is maximlis ismertsget hozott neki, amikor eredmnyei alapjn erre mr nemigen lett volna mlt. Minden elismersem.
Oliver Peagam

MB: - Mirt mondod ezt?
JV: - Ht mr mirt ne lenne biztos? Van egy rvnyes szerzdsem. Elg csak Jenson pldjt emlteni: idn mr nem akart a BAR-nl versenyezni, de a szerzdse erre knyszertette. A szerzds komoly felelssggel jr.

MB: - Teht garantlod, hogy jvre a BMW-nl fogsz versenyezni?
JV: - Igen, biztos vagyok benne. Msrszt pedig a BMW semmi jelt nem adta, hogy zavarn az rvnyben lv szerzdsem. Nincs okom aggdni. Remek kapcsolatot kezdtem kipteni Marival (Theissen, a BMW motorsport-igazgatja) s a tbbi BMW-s srccal. Csodlatos lesz.

Ez mg akr igaz is lehet. Ugyanakkor tagadhatatlan (bocs, Jacques!), hogy az elkvetkez vekben olyan mrtk lesz a BMW ltal az F-1-es csapat szmra biztostott anyagi tmogats, hogy az sszeg, amit azrt fizetnnek Jacques-nak, hogy inkbb ne versenyezzen, aprpnznek szmt majd. szintn szlva szerintem inkbb az fog trtnni, hogy Theissen ki fogja vlogatni a neki megfelel embereket. Lehet, hogy ezek kztt szerepel Villeneuve - de az is, hogy nem.

MB: - s a csapattrsad valsznleg Nick (Heidfeld) lesz?
JV: - Taln, igen, de nem tudom. Ami biztos, hogy sokkal nagyobb lesz a kltsgvets a BMW irnytsa alatt, mint a Sauber idejn, s ez klnsen fontos. gy rtem, neknk van a legjobb szlcsatornnk az F-1-ben (Hinwil), de kihasznltsga kzel sem teljes, leginkbb pnzhiny miatt. s ez csupn egyetlen plda. Szval a nagyobb kltsgvets sokkal eredmnyesebb tehet minket.

MB: - Versenyeztl mr a Williamsnl s a BAR-nl is, j ideje a szakmban vagy, van fogalmad rla, hogyan mkdnek a csapatok. Most pedig itt vagy a Saubernl. A BMW hat vet tlttt egytt a Williamssel, akik azeltt a Renault-val s a Hondval sorra nyertk a bajnoksgokat, s mgsem sikerlt gyzedelmeskednik. Sokan azt mondjk, s ez szerintem rthet, hogy a BMW-Saubernek (vagy akrmi is legyen a neve) sok idejbe telik majd, mg a McLaren/Renault szintjre jut.
JV: - Ezzel nem rtek egyet. Szerintem ez egyik naprl a msikra trtnik. Elg , ha visszagondolunk 1998-ra, amikor a McLaren jbl megnyerte a bajnoksgot, gy, hogy elz vben a Williams, a Ferrari s mg a Benetton is megelzte ket. Egyszer csak felbukkantak a semmibl - megtrtnt.

 
 
1997-ben Jerezben Jacques megszerzi a vgs gyzelmet; itt ppen DC s Mika Hkkinen trsasgban nnepel

MB: - Igen, de a McLaren akkor mr rg cscscsapat volt, aki korbban is nyert bajnoksgokat.
JV: - Ok, de 1997-ben krnknt tbb mint egy msodpercet kaptak a Williamstl.

MB: - J, akkor most jslsba bocstkozol?
JV: - Nem, nem tennk ilyet.

MB: - Rendben, semmi jsls. Ebben megegyeztnk. De azt lltod, hogy nem rtesz velem egyet abban, hogy a BMW-nek vekre lesz szksge ahhoz, hogy bajnoksgot nyerjen. A Sauber jelenleg kis csapat...
JV: - Szerintem sem jvre fog ez bekvetkezni. Legalbb egy tanulvre szksg lesz, hiszen mg el sem kezdtnk egytt dolgozni. Majd karcsonytl. Ezrt a jv vad eleje igencsak hzs lesz. De azt kveten, szerintem, nagyon gyorsan sszell majd a gpezet.

Ha most arra gondolnak, amire n, csak kapkodnk a fejket Jacques rendthetetlen optimizmusa lttn (nem, legyen inkbb naivits), ahogy a BMW-re vr erprbkat ecseteli. De ugyanakkor ne feledjk, ez ugyanaz a Jacques Villeneuve, aki 1999-ben csatlakozott a BAR-hoz, s aki rmmel fotztatta magt a "kivlsg hagyomnya" felirat (rlt mott) tbla mellett, majd az azt kvet vadban egyetlen vilgbajnoki pontot sem sikerlt sszekaparnia. Az biztos, hogy a BMW ennl sokkal jobban teljest majd. De n, a magam rszrl, nem mernm megjsolni, hogy 2007 vgre megnyerik a bajnoksgot. s nk?

MB: - Vltsunk tmt, Jacques! Van egy dolog, amit az emberek szvesen emlegetnek a htad mgtt, s nem tl gyakran mernek elhozakodni vele neked - mert az emberek mr csak ilyenek, szemtl szembe nem olyan btrak. Ez pedig az, hogy gyenge a ltsod. Egyesek azt lltjk: "Azrt nem megy neki a versenyzs, mert nem ltja, hol kezddik a kanyar."
JV: - Nos, idn Monacban azrt klnsen gyors voltam, pedig ott aztn vgig palnkok kztt szguldunk - a precizitson ll vagy bukik minden. Teht, ha nem ltnk rendesen, akkor, gyantom, nekimentem volna valaminek, vagy lass lettem volna.

 
>CV Jacques Villeneuve
Foglalkozs: A Sauber F-1-es versenyzje
Szletett: 1971 prilis 9., St. Jean sur Richelieu, Kanada
Lakhelye: Monaco
Legjobb F-1-es eredmnye: 1997 vilgbajnoka

MB: - Amikor kontaktlencst viselsz vezets kzben, a ltsod szzszzalkos, igaz?
JV: - Igen.

MB: - Csak mert sokan azt lltjk, hogy a gyenge ltsod miatt vagy htrnyban. Lehet, hogy nem mondjk az arcodba - minek is tennk? -, de a htad mgtt megteszik. Mg csapattagoktl is hallottam ezt.
JV: - Figyelj! Amikor elkezdtem versenyezni, akadtak nhnyan, akik azt mondtk, hogy felejtsem el az egszet, mert egy szemveges pilta sosem nyerhet versenyt, nemhogy bajnoksgot. Ezek a figurk j nagyot tvedtek. Nem n vagyok az egyetlen (az F-1-ben), aki kontaktlencst visel. Vannak msok is, de k ezt titkoljk.

MB: - Rubens Barrichello, Ralf Schumacher...
JV: - Igen, s mg sokan msok. Hozzm hasonlan a vezetshez hordjk. S velem ellenttben, vgig azt hordjk. A klnbsg annyi, hogy n a boxutcban szemvegben stlgatok, nem prblom eltitkolni. De akkor sem n vagyok az egyetlen.

MB: - Szerinted hnyan vannak?
JV (Shajt): - Nem tudom.

rdekes, hogy Jacques pont Monact hozta fel pldnak ("ha nem ltnk rendesen, akkor nekimentem volna valaminek"), fleg annak tkrben, hogy pontosan ez trtnt a msik kzismerten kontaktlencss Schumi Jr-ral a Tabac-kanyarban...

MB: - Emltetted, hogy "a szerzds komoly felelsggel jr". Jelen pillanatban gy tnik, Jenson minden erejvel prbl szabadulni Williamses szerzdsbl. Mit gondolsz errl?
JV: - Egyrtelm, hogy Jenson azt teszi, ami neki a legjobb. Csak azt nem rtem, mirt akarna brmely csapat is szerzdst ktni vele, amikor a trtntek fnyben egyrtelm, hogy a szerzdsek nem sokat jelentenek szmra.

Kszi, Jacques! Ebbl jabb szaftos idzet lesz...

MB: - Mr bnod, hogy 1999-ben tigazoltl a BAR-hoz?
JV: - Nem, mert rsze voltam egy csapat megalaptsnak. Ha n akkor nem csatlakozom, s nem rok al ktves szerzdst, a BAR ma nem ltezik. Ott kvettem el hibt, hogy kt v utn meghosszabbtottam a szerzdsemet - ez volt a problma. Ugyanakkor, ha megnzzk, hogyan teljestett a BAR a kvetkez vben, sszehasonltva a Benetton az vi szereplsvel (akik akkoriban nagyon szvesen szerzdtettk volna Jacques-ot), jobb vnk volt, mint nekik. gy belegondolva, lehet, hogy nem is volt annyira rossz dnts.

Jacques rvelse s memrija kikezdhetetlen; a BAR 2001-ben httel tbb konstruktri pontot szerzett, mint a Benetton.

MB: - A BAR-nl azonban hamarosan elmrgesedett a viszony. Jl emlkszem?
JV: - Igen. Amikor (David) Richards megrkezett, s magnhborba kezdett Craiggel (Pollock, aki akkor mg mindig Jacques menedzsere, ezltal lland szerepl volt a BAR boxban, mg azutn is, hogy 2001 vgn Richards vltotta t a csapatfnki szkben), nos, akkor omlott ssze minden. Ezt kveten Richards (figyeljk meg, Jacques mindig csak Richardsknt hivatkozik r, sosem hvja Davidnek, DR-nak) gy dnttt, n is a Craig-problmakr rsze vagyok, s minden klnsebb indok nlkl elkezdett kiutlni a csapatbl. gy ht Richards a fejbe vette, hogy lerombol mindent, amit addig elrtem, s ez igencsak kros volt a csapat rszre, meg persze rm is. Ezrt aztn szinte magamon kvl voltam a boldogsgtl, amikor tavaly v vgn vgre kirgtk. Sajnos, nem volt kzm a dologhoz, mgis csuda j rzs volt - a bossz mindig des.

"Szinte magamon kvl voltam a boldogsgtl, amikor Richardsot vgre kirgtk"

Ht, ez gy van. De annak ellenre, hogy bizonyos mrtkig rthet Jacques elkeseredettsge, Richards kivl eredmnyei nmagukat igazoljk - knyrgm, 2004-ben a BAR msodik lett a konstruktrk vilgbajnoksgban! Radsul erteljesen ellentmondanak Jacques azon vlemnynek, hogy tevkenysge "kros volt a csapat szmra".

MB: - ntsnk tiszta vizet a pohrba! Igaz, hogy 2001-ben azrt rtl al jabb kt vet a BAR-hoz, mert 19 milli dollrt ajnlottak?
JV: - Sz sincs ekkora pnzrl.

MB: - Nem most. Akkor.
JV: - Ja! Nzd, ez kereslet s knlat krdse. Ha valaki ennyit knl neked, akkor azt mondod, hogy "nem, inkbb adj kevesebbet, lgyszi"? Na?

MB: - Nem, de...
JV: - Na ltod! Nem is rtem, mirt rjk ezt fel nekem. Ott s akkor azt mondtk, hogy "ha nem szerzdsz le, a csapat nem ltezik". Azt mondtam ok, s "ez esetben ennyit krek". "Ok", mondtk k, "ksznm", mondtam n. s ennyi volt. Klnben meg akkortjt ms csapatok is hajlandk lettek volna ugyanennyit fizetni rtem.

Biztos a Benettonra gondol. De hogy ugyanennyit? Ersen ktlem. s anlkl, hogy tlzott cinizmusba esnnk t, a Jacques ltal emltett rvidke trgyals valsznleg menedzsere (Pollock) s csapatfnke (Pollock) kztt zajlott. Tartok tle, kemny alkudozsnak helye nem volt.

MB: - De...

Nem tl sikeres prblkozs a kzbevgsra, teljesen belelendlt...

JV: - Elg szoros dnts volt. Vgl, tulajdonkppen, taln azrt is maradtam a BAR-nl, mert Craig j bartom volt - ez dnttte el a krdst. Ez s a Honda. A Honds srcok szinte knyrgtek, hogy maradjak, majd alig egy v mlva k is elkezdtek kiutlni. De ha tudtam volna, hogy Craiget Richards helyettesti majd, biztos, hogy nem szerzdk jra 2001-ben. Tudod, alapveten a csapatfnkkn mlik a piltk sorsa, nem a sajtn vagy brki mson. Csak nzd meg Davidet (Coulthard). Volt nhny gyenge ve a McLarennl, de Ron (Dennis, McLaren-csapatfnk) mindig a vdelmre kelt, ezrt makultlan maradt, s gy csatlakozhatott a Red Bullhoz, ahol remek vet teljest, s visszatrt rgi nmaghoz, ami fantasztikus. Vagy gondolj Rubensre! Megtlse mindig is pozitv maradt, annak ellenre, hogy mindig csak Michael mgtt kullogott. Hogy mirt? Mert Jean (Todt, csapatvezet, Ferrari) s a csapat folyamatosan azt nyilatkozta, hogy milyen remek munkt vgez, mekkora segtsg... De ha az ember ennek az ellenkezjt kapja - mint ahogy v elejn meg is kaptam Petertl -, akkor a sajt hirtelen kirvan negatv vlemnnyel lesz rlad, minden ok nlkl.

 
 
Villeneuve BAR-os csapattrsa, Button eltt a 2003-as Ausztrl Nagydjon; trkeny prosts, fleg, mert Button ltalban jobban teljestett

MB: - Szval jobban szereted a Todt/Dennis-fle piltakezelst?
JV: - Termszetesen. Csak gy lehet elrelpni. ssze kell tartani - egytt nyerni, egytt veszteni. Ez a csapatmunka. Mi rtelme sztrombolni azt, amit egytt ptettnk fel? Az ember nem szarik a sajt kertjbe. gy van a monds?

MB: - Nem szarik a kszbre.
JV: - Na igen. Errl van sz. s ezrt volt annyira rombol a Richards mellett eltlttt idszak.

Szmomra gy tnik, ezt a dhs kis beszdet - mg ha nem is rebegte el mkdkpes diktafon jelenltben - mr j nhnyszor kiadta magbl, nyilvn Pollocknak. Ennek kapcsn felmerl bennem egy krds, amit br nem terveztem feltenni neki, mgis j vgsznak tnik.

MB: - Csaldtl az F-1-ben, Jacques?
JV: - 1997-ben vilgbajnok lettem, s ez mr rkre gy marad. Mindenki azt r, amit akar. Ha valami annyira hatalmas, mint az F-1, vonzza a barmokat. Meleggya lesz olyanoknak, akiknek nincs sajt szemlyisgk, de szksgk van arra, hogy felltsk egy csapat mezt (vagy valami hasonlt), hogy este a kocsmban elmondhassk a haveroknak: "Nzd, milyen fontos ember vagyok, ezt s ezt csinlom, itt a nvjegyem." Az F-1 nlkl ezek senkik lennnek, maradnnak egyszer barmok. Sajnos, nagyon sok van bellk. (Sznetet tart, elgondolkodik.) Ez most rosszul hangzott?

(Ez a cikk az F1 Racing hazai szmnak 2005. oktberi szmban jelent meg elszr magyarul.)

 
Mens [menu]
 
Belinkels [links]
 
Chatels [chat]
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Zens [music]
 
Start s End
 
rdekessgek [curiosity]
 
F1-es videk [videos]
 
Mp3-ak [mp3]
 
Love, Married and baby Jules!
Mr. and Mrs. Villeneuve
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.